Pizza a'la Pauloza

22:48 Ryszard 1 Comments




pizza z serem i sosem pomidorowym, tania pizza, pyszna domowa pizza
  Wróciłam z uczelni w nie najlepszym humorze. Nie byłam jakoś specjalnie głodna, ale chciałam poprawić sobie nastrój, zatem weszłam do kuchni. Zajrzałam do lodówki a tam same resztki: kukurydza w puszce, kiełbasa żywiecka w plastrach, zielona papryka, koncentrat, ketchup, czerwona fasola, ogórek szklarniany. Co przyszło mi na myśl? Pizza! Brakowało mi tylko drożdży i pomidorów. Zatem udałam się do marketu. Kupiłam kostkę drożdży, pomidory bez skórki w puszce i kostkę żółtego sera - pizza bez sera nie jest pizzą.
W drodze powrotnej z marketu zauważyłam pana roznoszącego pizzę, spojrzałam na niego z politowaniem. Od razu wpadłam do kuchni. Wyjęłam miskę i wsypałam do niej półtorej szklanki mąki tortowej, łyżkę oleju i pół łyżeczki soli. Drożdże natomiast rozpuściłam w letniej wodzie (pół szklanki letniej wody i 20 g drożdży). Rozpuszczone drożdże wlałam do miski z mąką, solą i olejem. Ciasto urobiłam drewnianą łopatką, które zasłoniłam ręcznikiem a następnie miskę postawiłam w ciepłym miejscu. Ciasto szybko rosło.
Sos pomidorowy:
W międzyczasie zrobiłam sos pomidorowy. Wymieszałam ketchup z koncentratem, dodałam do sosu ząbek czosnku, trochę bazylii i majeranku. Ciasto nabrało wielkich kształtów, dzięki czemu rozłożyłam je w blaszce. Najpierw oczywiście blaszkę posmarowałam lekko olejem jadalnym. Kiedy już ciasto uformowałam w blaszce, posmarowałam je cienką warstwą sosu pomidorowego. Następnie starłam pół kostki żółtego sera. Już na starty ser można położyć wszystkie dodatki, które najbardziej w pizzy lubimy. Na przykład: kukurydza, ananas, pomidory, szynka, kiełbasa, oliwki, papryka, brokuły...Można wymieniać bez końca, ale to wy zadecydujecie, co ma się znaleźć na waszej pizzy. Kiedy już położycie dodatki, zetrzyjcie na wierzch pół kostki sera. Nagrzejcie piekarnik na 180 stopni i pieczcie około 20 minut, do roztopienia sera i upieczenia ciasta. Ciasto piecze się bardzo krótko, zatem do dzieła! Kto raz posmakuje własnej pizzy, ten już nigdy nie zamówi kupnej! Drżyjcie pizzerie!
Co potrzebujecie?
- 1,5 szklanki mąki (0,50 zł)
- 20 g drożdży babuni (85 gr)
- kostka żółtego sera Gouda (około 5 zł)
- Pomidory w puszce bez skórki (1,70 zł)
- koncentrat w malutkiej puszce (1 zł)
- Ząbek czosnku (0,5 zł)
- Resztki z lodówki - bezcenne ;-)
Pizza z serem, fasolą, pomidorami, sosem



Pozdrawiamy Paulinę, a Was - drodzy czytelnicy - zapraszamy do odwiedzania portalu Twoje-wieści.pl


1 komentarz:

  1. Podoba mi się! Jest puszysta i smaczna. Lepsza od kupnej i jej czas przyrządzenia jest taki sam jak czas oczekiwania na kupną pizzę. Mniam! Ja jeszcze mam troszkę w piekarniku, ale nie podzielę się :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...