Sok owocowo-warzywny

22:07 Jedz Taniej 4 Comments

sok z jabłek, marchewki, pomarańczy i selera


Nie będę owijał w bawełnę. Ostatnimi czasy mamy masakryczny deficyt wolnego czasu. Z tego też powodu znacznie przystopowało tempo wrzucania przez nas postów. Na szczęście wśród nas są jeszcze tacy dobrzy ludzie, jak Ania, którzy w tej trudnej chwili potrafią wyciągnąć rękę i uraczyć nas przepisem na świetny w smaku i bardzo prosty w przyrządzeniu sok. Wbrew pozorom zrobienie własnego produktu wcale nie wychodzi tak drogo, a przynajmniej możecie mieć pewność, że nadeślecie organizmowi solidną dawkę niezbędnych do wzmocnienia swojej odporności witamin (zwłaszcza, że aktualnie panuje zmienna pogoda i każde wyjście na dwór wiąże się z ryzykiem zachorowania).

Potrzebujemy:
  • 3 marchewki
  • 2 pomarańcza
  • 3 jabłka
  • 1 seler naciowy
 Koszt łączny takiego soku jak się domyślacie jest bardzo niski. Wszystkie elementy kroimy, a następnie wrzucamy do sokowirówki i już po chwili zamordowane owoce, przerżnięte przez zbrodniczą maszynę wypuszczą swoje soki, a my będziemy mogli choć na chwilę zetknąć się z czymś, co nie jest naszpikowane wszelkiego rodzaju literkami "E", zresztą tak naprawdę niewiadomego pochodzenia. 

Róbcie i pijcie własne napoje, bo warto. I dla zdrowia i dla smaku.

4 komentarze:

  1. takie soki są super ;) ile witamin :) jestem za ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. soki pełne witamin, polecam jako dietetyczka;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łyżka dziegciu, Pani Dietetyk, uważam że owoce powinny być zjadane w całości, błonnik (ze sok z owoców to cukier bez wielu innych odżywczych składników zawartych w reszcie owoca/np. najzdrowsza jest w jabku skorka/)itp, więc jak ktoś ma problemy z waga to lepiej niech ograniczy ilość owoców na korzyść warzyw w sokach owocowo warzywnych.
    to mówiłem ja, Jarząbek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do błonnika owszem, w sokach niestety jest go znacznie mniej niż w całych owocach, ALE:

      po pierwsze soki są skondensowanym źródłem witamin i minerałów - wątpie, żeby ktokolwiek był w stanie zjeść na raz kg jabłek, dlatego CZASEM lepszym rozwiązaniem są soki

      po drugie zgadzam sie z ostatnim zdaniem - nalezy ograniczyc ilosc owocow na korzysc warzyw. Nikt tutaj nie twierdzi, że soki owocowe należy pić non stop - sukces tkwi w umiarze, szklanka soku dziennie przy właściwie zbilansowanej diecie nie przeszkodzi w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a moze dostarczyc wartosciowych skladnikow

      po trzecie istnieją sytuacje, kiedy należy ograniczyć błonnik
      po czwarte soki warzywne jak najbardziej na tak, ale nie każdy lubi ich smak, dlatego czasem lepszym wyjściem jest sok owocowy lub warzywno-owocowy właśnie

      ps. wykluczam oczywiście cukrzycę, w której picie soków owocowych jest raczej wykluczone, ze względu na w/w cukier. U zdrowych ludzi nie ma przeciwskazań do niewielkich ilości soków, nawet w przypadku nadwagi.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...